Early Bird.

Engelse les op De Tweemaster

Engels is dé wereldtaal bij uitstek. Kinderen zullen in hun volwassen leven veel hebben aan het beheersen van deze taal. Omdat De Tweemaster haar leerlingen graag voorbereidt op de wereld van morgen, geven wij Engelse les vanaf groep 1-2. Dit gebeurt in het kader van het Vroeg Vreemde Talen Onderwijs (VVTO).

Vroege Vogels
Voor onze lessen gebruiken wij de interactieve methode Early Bird. Sinds 2014 is De Tweemaster als eerste school in de regio Den Haag gecertificeerd als ‘Early Bird School’. Dit betekent dat wij aan alle normen voldoen die de Early Bird-organisatie aan de deelnemende scholen stelt. Onze leerkrachten hebben de juiste papieren en worden regelmatig bijgeschoold.

Voordelen
Vroeg beginnen met een vreemde taal heeft verschillende voordelen. Zo kun je de lessen spelenderwijs aanbieden, waardoor de leerlingen het snel oppikken. Ze hoeven geen woordenlijsten of regeltjes te stampen, maar leren de taal op een interactieve wijze. Hierdoor blijven zij langer gemotiveerd en vinden ze het later minder eng om Engels te spreken. Uit onderzoek is bovendien gebleken dat deze aanpak ook de ontwikkeling van het Nederlands stimuleert.

Onze ervaringen
Met plezier zien wij hoe onze leerlingen zich ontwikkelen in het Engels en zeer gemotiveerd zijn om meer te leren. Hun zelfvertrouwen wordt versterkt, talent voor taal wordt ontdekt en straks gaan zij met een voorsprong naar het voortgezet onderwijs.

Wat doen we voor groep 1-2?

• Groep 1-2: twee keer een half uur Engels per week door eigen leerkracht.
  • Mondelinge communicatie via: gezongen liedjes, educatieve filmpjes, picture card en spelletjes.

Wat doen we voor de groep 3 t/m 8?

• Anderhalf uur Engels per week door eigen leerkracht.
  • Woordenschat en spreekvaardigheid worden uitgebreid.
  • Start met schriftelijke vaardigheden.
  • Oefenen: dialogen, educatieve filmpjes en hedendaagse liedjes.

Kijk voor meer informatie op de website van Early Bird.